www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=138

Regia:David S. Goyer
Roluri principale:Wesley Snipes, Jessica Biel
Gen:Actiune, Aventuri, SF
Durata:113
Producator:New Line Cinema
Premiera în România:11.02.2005

"Blade: Trinity" (New Line Cinema) este a treia si ultima parte a seriei Blade, o serie de succes - comercial bineînteles -, care merge dincolo de povestea clasica a vampirilor, încercând sa construiasca o explicatie biologica, pornind de la niste virusi. Primele doua parti au fost interesante într-o oarecare masura, dar a treia parte nu reuseste sa puna un sfârsit satisfacator seriei. Daca nu ati vazut partile anterioare, s-ar putea sa nu întelegeti prea multe din "Blade: Trinity", personajele neavând nici o dezvoltare, aproape tot filmul fiind o succesiune de scene violente.

Wesley Snipes este Blade, fiinta jumatate om, jumatate vampir, iar mentorul sau este acelasi Whislter, interpretat de Kris Kristofferson. Blade are ceva cu vampirii (nu se spune clar ce în acest film, dar se deduce din anterioarele), iar faptul ca el poate suporta lumina zilei îl face un dusman periculos pentru sugatorii de sânge. Doar ca vampirii spera sa poata iesi si ei la lumina. Readucându-l la viata pe Dracula, Drake (Dominic Purcell) - acum un stravechi demon sumerian -, vampirii spera sa reuseasca sa redobândeasca gena care permite "fondatorului" lor sa nu se "arda" ziua. Filmul ne explica cum capacitatea vampirilor de a sta în lumina s-a pierdut pe drum, datorita consumului de sânge uman. Eh, oamenii: nu poti trai nici cu ei, nici fara ei!

Blade este acelasi personaj întunecat cum l-am cunoscut în primele parti ale filmului. Puternic, nu este totusi nici superman, nici supervampire, asa ca în lupta se foloseste de aliati. În aceasta a treia parte, aliatii lui Blade sunt o echipa de vânatori de vampiri (în care îi regasim pe Jessica Biel si Ryan Reynolds), cu care porneste lupta împotriva haitei vampirilor (condusa de Parker Posey). Pentru a-i face viata mai amara lui Blade, vampirii pun pe urmele acestuia si FBI-ul. Cine va învinge? Blade si aliatii sai? Vampirii? Ati ghicit, desigur, si fara sa vedeti filmul. Cândva va rula la televizor; daca nu sunteti super-fan al seriei sau al efectelor speciale, este mai bine sa asteptati acel moment, decât sa dati bani pe biletul de cinema.

Datorita violentei excesive, limbajului foarte vulgar, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=138