www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=137

Regia:Kevin Bray
Roluri principale:Dwayne "The Rock" Johnson, Neal McDonough
Gen:Ac?iune, Aventuri, Drama
Durata:87
Producator:Mandeville Films
Premiera în România:11.02.2005

Un soldat care tocmai a renun?at la cariera porneote o cruciada împotriva crimei oi corup?iei care stapânesc oraoul sau natal, în violentul film "Praf oi pulbere". Regizat de Kevin Bray, filmul este un remake dupa un clasic din 1973, "Walking Tall", folosindu-se nu cu mare rigurozitate de povestea legendarului om al legii Buford Pusser.

Mutând loca?ia din Tennessee în Pacific Northwest, Dwayne "The Rock" Johnson vorbeote molcom oi poarta dupa el o bâta în rolul lui Chris Vaughn, un fost membru decorat al For?elor Speciale, care se întoarce acasa. Moara fiind închisa, singurul loc unde se mai gaseote de lucru este cazinoul oi clubul de striptease condus de rivalul sau din ocoala, Jay Hamilton (Neal McDonough). ai cam oi cum situa?ia nu ar fi suficient de rea, fosta iubita a lui Vaughn (Ashley Scott) lucreaza aici ca dansatoare.

În timpul unei petreceri de bun venit acasa - din partea lui Hamilton - Vaughn vede ca la cazino se folosesc metode neortodoxe de câotig, chiar de catre angaja?i. Lucrurile evolueaza urât, ajungându-se la bataie. Deoi este o maoina de lupta, Vaughn o încaseaza bine, fiind aruncat apoi, aproape mort, în drum. Scapa însa cu via?a pentru a fi dat în judecata pentru distrugerea proprieta?ii. Vaughn îoi sus?ine cauza oi promite juriului ca daca este eliberat, va prelua func?ia de oerif în orao oi va readuce legea - ceea ce se va oi întâmpla.

De aici filmul trece pe pilot automat, fiind condus de furie. Vaughn porneote razboiul împotriva afacerilor lui Hamilton. Deoi Johnson reuoeote sa fie cumva carismatic de-a lungul filmului, dând ac?iunii o nuan?a de sensibilitate, chiar de omenie, mesajul se pierde sub ploaia de gloan?e oi sub oasele rupte în batai. Vaughn, ca un adevarat erou al Vestului salbatic, lupta pentru propria cauza, doar ca se foloseote de un arsenal de violen?a care pare a spune ca doar cu for?a se poate lupta împotriva nedrepta?ilor. Chiar oi tatal lui Vaughn (John Beasley), o prezen?a gen Gandhi, vede utilitatea metodelor "paonice" ale acestuia oi pune mâna pe sabie. Filmul s-ar dori sa fie despre cum Vaughn recâotiga controlul asupra oraoului faradelegii. În realitatea filmul este despre recâotigarea controlului asupra mâniei dezlan?uite în Vaughn.

Datorita violen?ei repetate, scenelor de sex oi striptease, limbajului oi umorului crud, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar oi pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=137