www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=135

Regia:Frank Coraci
Roluri principale:Jackie Chan, Cecile De France, Steve Coogan
Gen:Aventuri, Familie
Durata:120
Producator:Spanknyce Films
Premiera în România:04.02.2005

Un inventator excentric si prietenul sau se îmbarca într-o aventura în jurul lumii pentru a câstiga un pariu extraordinar, în filmul de familie produs de Disney "Ocolul pamântului în 80 de zile". Ati ghicit, desigur filmul se bazeaza pe clasicul roman al lui Jules Verne, a carui poveste o vedem prin ochii regizorului Frank Coraci, ce alege sa combina actiunea, romanta si comedia pentru a ne oferi un spectacol distractiv, pe alocuri inteligent, si chiar simpatic.

Filmul se deschide în Londra epocii victoriene, cu Steve Coogan în rolul vizionarului Phileas Fogg, un aventurier care, din dorinta disperata de a câstiga respectul scortosilor critici ai sai din Academia Regala de Stiinte, face un pariu uimitor: va calatori în jurul pamântului în nu mai mult de 80 de zile. Jackie Chan, cunoscut pentru filmele de actiune, îi da viata lui Passepartout, însotitorul lui Fogg. Passepartout ne este introdus în timp ce jefuieste Banca din Londra. Aflam însa ca numele lui adevarat este Lao Xing, si ca a fost trimis din China pentru a recupera din seiful bancii o statuie sacra a lui Budha, furata din satul sau de o femeie asasin asiatica, General Fang (Karen Joy Morris). La cursa în jurul pamântul mai ia parte si Monique (Cecile de France), o prostituata frantuzoiaca, pasionata de arta si de aventura.

Aceasta calatorie pe pamânt, în aer si pe mare, duce trioul într-un ametitor tur ce include cele mai exotice locatii ale pamântului, cu opriri pentru secvente de actiune în Paris, Istanbul, India, China si America de Vest. Doar ca drumul nu le este lin, având de înfruntat obstacolele puse de lordul Kelvin (Jim Broadbent), presedintele Academiei Regale, care, în cârdasie fiind cu Fang, doreste sa îl discrediteze pe Phileas Fogg. De-a lungul drumului, cei trei învata lectii despre prietenie si loialitate, întâlnindu-se pentru scurte secvente cu nume sonore ale filmului, precum Luke si Owen Wilson în rolul fratilor Wright, Kathy Bates în rolul reginei Victoria si Arnold Schwarzenegger în rolul unui vizir turc.

Ca un film de familie, "Ocolul pamântului în 80 de zile" este surprinzator de satisfacator. Asa dupa cum heliumul ridica balonul lui Fogg de-asupra la Champs d'Elysee, si filmul leviteaza deasupra tuturor clonelor cu violenta sau umor degradant ce invadeaza cinematografele. Aceasta nota buna pentru film se datoreaza în mare parte cuplului Coogan-Chan, primul foarte serios, al doilea relaxat. Desigur ca Jules Verne nu si-a imaginat în roman lupte kung-fu, dar Jackie Chan reuseste sa impresioneze înca o data cu miscarile sale. Poate filmul este putin cam lung. Dar este cu siguranta unul dintre putinele pe care îl poate gusta întreaga familie.

Datorita violentei unor scene, unor expresii mai dure si a unei betii, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=135