www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=134

Regia:Jon Turteltaub
Roluri principale:Nicolas Cage, Sean Bean, Diane Kruger
Gen:Ac?iune, Aventuri
Durata:125
Producator:Jerry Bruckheimer Films, Touchstone Pictures
Premiera în România:04.02.2005

În filmul "National Treasure" (Comoara Na?ionala) al producatorului Jerry Bruckheimer oi al regizorului Jon Turteltaub, Nicolas Cage joaca rolul lui Benjamin Franklin Gates, care face parte dintr-o familie de cautatori de comori oi este un împatimit al istoriei americane. El oi-a petrecut via?a cautând un presupus tezaur ascuns, despre care nimeni, nici macar tatal sau (Jon Voight), nu crede ca exista cu adevarat.

Scena de început a filmului, plasata în anul 1974, stabileote originile obsesiei lui Gates. Ca baiat, îl asculta cu sufletul la gura pe bunicul sau (Christopher Plummer) atunci când acesta îi spune o poveste fantastica despre felul în care o comoara straveche - strânsa de-a lungul secolelor oi îngropata sub templul regelui Solomon - a fost luata de crucia?i oi mai apoi adusa pe ascuns în Lumea Noua, unde Parin?ii Fondatori ai Americii au ascuns-o în timpul Revolu?iei Americane. Pentru a se asigura ca ea nu va fi pierduta pentru genera?iile viitoare, ei au creat un sistem elaborat de indicii privind amplasarea sa, mascându-le în monumente istorice oi în simbolurile de pe bancnotele de dolari.

Bunicul îi povesteote de asemenea nepotului sau ca, înainte de moartea sa, în 1832, Charles Carroll - ultimul supravie?uitor dintre semnatarii Declara?iei de Independen?a - a încredin?at informa?ii privind loca?ia legendarei comori unuia dintre stramooii lor, facând astfel familia Gates paznicii comorii. Filmul face referire la Carroll - un catolic - ca fiind membru al unui ordin masonic secret, fapt nedovedit de documentele istorice.

Revenind în prezent, îl vedem pe Gates oi pe sus?inatorul sau, miliardarul englez Ian Howe (Sean Bean), înaintând cu un pas în cautarea comorii, când un mesaj codat de pe o pipa din era coloniala îi trimite la o harta a comorii desenata cu cerneala invizibila pe spatele Declara?iei de Independen?a. Complicând ac?iunea, Howe îoi dezvaluie adevarata fa?a oi încearca sa îl omoare pe Gates. atiind ca Howe va încerca sa fure Declara?ia, Gates se gândeote ca, pentru a proteja nepre?uitul document, trebuie sa îl fure el mai întâi, cu ajutorul prietenului sau priceput la computere, Riley Poole (Justin Bartha). În timpul jafului se trezesc însa cu un bagaj nedorit - la început neîncrezatoarea dr. Abigail Chase (Diane Kruger). Începe o cursa de-a ooarecele oi pisica, în care cei trei cauta sa descifreze ghicitorile de pe harta.

Amestecând realitatea cu fic?iunea, filmul, care este o aventura moderna gen Indiana Jones, se joaca de v-a?i ascunselea cu istoria, condimentându-oi ac?iunea cu referin?e la societa?i secrete precum Francmasoneria oi Cavalerii Templieri. Ca o nota pozitiva, deoi plin de urmariri oi explozii, ritmul filmului este ?inut sub control. Iar ac?iunea are în centru un erou care se bazeaza mai mult pe creier decât pe muochi, oi care, în mod îmbucurator, nu trage niciodata cu arme de foc.

Datorita ac?iunii violente repetate oi unor imagini înfricooatoare, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adul?i oi adolescen?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parin?ilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=134