www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=130

Regia:Alexander Witt
Roluri principale:Milla Jovovich
Gen:Horror, SF
Durata:94
Producator:Columbia Pictures
Premiera în România:21.01.2005

În "Resident Evil: Ultimul razboi" (Screen Gems) - continuarea apocaliptica oi la fel de violenta oi fara inteligen?a a filmului "Resident Evil" din 2002 - o mâna de oameni trebuie sa lupte înca o data pentru supravie?uire împotriva unor legiuni de zombii mâncatori de carne. Doar ca de data aceasta, monotrii sunt mai înfometa?i, iar cantitatea de pe sânge pe ecran este mult mai mare. Ambele filme horror sunt inspirate din acelaoi joc ultraviolent, "Resident Evil", aoa ca nu ne putem aotepta la prea multe cuvinte, doar la muni?ie din plin.

Filmul se deschide cu o scurta recapitulare, inutila din moment ce complotul se poate uoor descrie în câteva cuvinte: vezi un zombi, tragi în zombi. Milla Jovovich se întoarce ca Alice, fosta oefa a serviciului de securitate al tenebroasei corpora?ii Umbrella, responsabila pentru dezvoltarea virusului mortal ce a produs invazia de monotri. Daca în primul film scena era redusa la subsolul corpora?iei Umbrella, cunoscut ca "Hive", în acest film scena s-a extins la popula?ia de la suprafa?a, prin raspândirea infec?iei.

Într-un efort de a controla boala contagioasa, maiorul Cain (Thomas Kretschmann) de la Umbrella ordoneaza închiderea drumurilor de acces. Alice, una dintre cei doi supravie?uitori ai primului film, a fost între timp modificata genetic de corpora?ie, devenind mai puternica, mai rapida oi mai agila, toate acestea fiind bine expuse în secven?ele de lupta pe capete împotriva monotrilor. Alice conduce o trupa de oameni, pornita în cautarea fiicei unui om de otiin?a al corpora?iei (Jared Harris), care le-a promis accesul în exterior daca îndeplinesc aceasta misiune.

ai ca oi cum nu erau de ajuns ceta?enii oraoului transforma?i în zombie, Cain elibereaza oi un mutant indestructibil, numit Nemesis, pentru a prinde micul grup oi a-l distruge. În plus inten?ioneaza sa arunce în zorii zilei o bomba nucleara pentru a ascunde micul secret al corpora?iei. Va reuoi? Împotriva planului mai sta oi Jill Valentine (Sienna Guillory), o poli?ista, oi Carlos Olivera (Oded Fehr), un membru al echipei de securitate al corpora?iei. Filmul regizat de Alexander Witt practic nu are nara?iune, nici dezvoltare a personajelor, nici valori morale. Sunt doar scene non-stop de violen?a, inclusiv una în biserica, scene ce în final nu duc nicaieri... Data fiind nefericita popularitate a jocului, filmul va atrage spectatori, din pacate. Tinerii vor dori sa vina sa vada violen?a la patrat pentru a se distra: aceasta este cu adevarat înspaimântator, nu filmul!

Datorita violen?ei excesive oi scenelor sângeroase, a desacralizarii unor obiecte religioase, a unei nudita?i par?iale, precum oi a limbajului frecvent vulgar oi blasfemiator, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu O - adica ofensator moral. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=130