www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=127

Roluri principale:Queen Latifah, Jimmy Fallon
Gen:Ac?iune, Comedie
Durata:100
Rating:
Producator:20th Century Fox, Europa Corp.
Premiera în România:21.01.2005

Cu cifra octanica mare, filmul "Taxi" (20th Century Fox) ni-l prezinta pe Jimmy Fallon în rolul unui poli?ist cu ifose care face un parteneriat cu o nebunatica ooferi?a de taxi (interpretata de Queen Latifah) pentru a prinde o banda de jefuitoare, frumoase dar mortale. Filmul este un remake îndepartat al filmului francez cu acelaoi nume, regizat de Luc Besson, în 1998, pastrând urmaririle de mare viteza oi nivelul ridicat de adrenalina.

Cadrul este simplu: Fallon, cunoscut din emisiunea "Saturday Night Live", îl interpreteaza pe nepriceputul poli?ist Andy Washburn, care este un dezastru când vine vorba de condus o maoina. O opera?iune nereuoita a sa se termina cu buoirea maoinii într-o bodega, astfel ca i se ridica dreptul de a conduce. La un moment dat, raspunzând la anun?ul unui jaf armat, el sare în locul din spate al unui taxi condus de Belle Williams (Latifah), o maniaca a vitezei care viseaza cândva sa participe la raliuri adevarate. Cei doi ajung la scena crimei la timp pentru a urmari un cvartet de brazilience nu prea îmbracate, conduse de o lidera cu picioare lungi, interpretata de supermodelul Gisele Bundchen. Andy o convinge pe Belle sa porneasca în urmarire... oi de aici începe cursa pisica-dupa-ooarece.

Queen Latifah conduce cu adevarat filmul, deoi rolul nu îi fructifica total talentele. Ea ofera un Batman fara masca: avem o grota a lui Batman (garajul lui Belle), o maoina de Batman (taxiul ei colosal) oi un Robin (Washburn). Între cursele nebuneoti se gasesc pauze pentru umor, care însa nu este spumos. În plus, tocmai pentru un orao precum New York, filmul este irealist: pe strazile pe care ar trebui sa se circule bara în bara, traficul se da la o parte ca la despar?irea Marii Rooii.

Datorita violen?ei, jafurilor, aluziilor sexuale, limbajului vulgar oi o blasfemie, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parin?ilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=127