www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=121

Regia:Kevin Smith
Roluri principale:Ben Affleck, Liv Tyler
Gen:Comedie, Drama
Durata:103
Producator:View Askew Productions
Premiera în România:25.02.2005

"Fetita din Jersey" este o comedie în care un vaduv singur, ce locuieste cu tatal sau si cu încântatoarea lui fetita, este pus în situatia de a alege între viata de familie si o cariera extrem de solicitanta. Atunci când un talentat gazetar din Manhattan, Ollie (Ben Affleck), îsi pierde adorata sotie (Jennifer Lopez) la nasterea copilului lor, el se muta înapoi cu tatal sau (George Carlin) în New Jersey, asteptându-se ca bunicul sa aiba grija de micuta sa nepoata Gertie. Dupa câteva saptamâni însa, tatal insista ca Ollie sa îsi ia în serios rolul de parinte.

La o importanta conferinta de presa, gazetarul stresat insulta în mod impulsiv presa si pe clientul sau (Will Smith). Astfel, îsi distruge ireparabil cariera. Sapte ani mai târziu, Gertie (Raquel Castro) este o fericita fetita din Jersey, în clasa I la Scoala Elementara Sf. Maria Goretti. De la moartea sotiei sale, Ollie s-a închis fata de orice relatie romantica, si lucreaza alaturi de tatal sau, cu care tot împreuna o creste pe precocea Gertie.

În film apare Maya (Liv Tyler), o studenta care lucreaza la un magazin de închirieri casete video, unde e intrigata de faptul ca Ollie, venind împreuna cu tatal sau, vrea sa restituie în secret o caseta porno pe care a închiriat-o. Ea îl convinge sa participe la studiul sau privind consumatorii de filme porno, si astfel afla ca de sapte ani el nu a mai avut relatii intime cu cineva. Maya, o femei agresiva din punct de vedere sexual, îi face atunci avansuri lui Ollie si merge chiar la el acasa, unde venirea neasteptata a fetitei întrerupe însa seductia.

Între timp, Gertie se pregateste pentru un spectacol la scoala. Apar conflicte atunci când Ollie aranjeaza sa dea un interviu la o importanta firma de relatii publice, hotarât sa îsi reia stilul de viata din Manhattan, completat cu o dadaca pentru Gertie. Interviul este însa în acelasi timp cu spectacolul de la scoala. Este îmbucurator sa vezi un film în care o parte din actiune petrecându-se într-o scoala catolica aceasta este descrisa într-un mod atât de pozitiv, fara insinuari cinice. Iar povestea vorbeste despre faptul ca valoarea familiei si a iubirii conteaza mai mult decât succesul în cariera, bunurile materiale si faima goala.

Pe drept cuvânt, spectatorii nu vor aprecia faptul ca Maya este dispusa sa se implice în relatii sexuale ocazionale, sau referintele la pornografie si auto-satisfacere. În ciuda permisivitatii sexuale însa, mesajul de baza al filmului are un caracter crestin, iar personajele, inclusiv colegii de munca ai tatalui lui Ollie, tin cu adevarat unii la altii. Affleck este neobisnuit de expresiv, intrând mai profund în pielea personajului sau decât a facut-o în alte roluri. Sunt în film câteva scene cu adevarat tandre între tata si fiica.

Concluzia filmului, desi în întregime predictibila, este totodata prea abrupta, deoarece Ollie nu pare sa întrevada un drum de mijloc între o meserie solicitanta si una plictisitoare, când în realitate ar putea fi facute compromisuri acceptabile pentru folosirea cât mai buna a propriilor talente.

Datorita vulgaritatilor repetate, limbajului necizelat uneori, si referintelor sexuale, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=121