www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=118

Regia:Jeff Nathanson
Roluri principale:Alec Baldwin, Matthew Broderick
Gen:Comedie, Crima
Durata:93
Producator:Touchstone Pictures, Walt Disney Studios
Premiera în România:10.12.2004

"Ultima secventa" (Touchstone) este o încântatoare si neconventionala poveste - inspirata dupa un fapt real - despre un agent FBI care descopera pasiunea turnarii unui film în timp ce cauta sa demaste o banda de corupti din Rhode Island. Agentul FBI Joe Devine (Alec Baldwin) este, din punct de vedere emotional, la marginea prapastiei dupa ce animalul sau iubit se "sinucide" aruncându-se în jacuzzi.

Mutat de fratele sau - seful biroului FBI, Jack (Ray Liotta) - în Rhode Island, unde spera sa descopere o legatura între gangsterul John Gotti si niste soferi de camion, Joe inventeaza un scenariu de lucru "sub acoperire", în care el este producatorul unui film care va fi turnat aici, stiind ca banda pe care o urmareste este implicata în afacerea cu camioanele angajate pentru productie. Pentru ca totul sa para real, el apeleaza la un regizor si scenarist aspirant, ratat în acelasi timp, Steven Schats (Matthew Broderick), care traieste o viata deprimanta alaturi de prietena sa (Calista Flockhart). Joe îi ofera sansa vietii: sa regizeze scenariul ce zace de secole, scris de Steven împreuna cu fratele sau (Tim Blake Nelson), acum un angajat al unui parc tematic.

Desi initial Steven este derutat, nestiind cum ar putea filma scenariul intitulat "Arizona", cu actiunea în Arizona, într-o zona fara cactusi si fara desert, Joe îl convinge ca este o sansa unica pentru el, pe care trebuie sa o apuce cu ambele mâini. La bordul acestei aventuri se mai urca o excentrica actrita englezoaica, Emily French (Toni Collette), si altii precum Pat Morita (într-o aparitie cameleonica). Superiorii FBI ai lui Joe îi atrag atentia acestuia ca nu face de-adevaratelea un film, ci doar pregateste scena pentru prinderea gangsterului Tommy Sanz (Tony Shaloub), varul lui Gotti. Dar în final, atractia lumii filmului este prea mare si nu mai este clar ce se doreste: prinderea unor rau facatori sau producerea unui film?

Baldwin joaca probabil cel mai bine în acest film, fiind chiar adorabil în rolul de agent FBI ce se molipseste de virusul hollywoodian. Barbosul Broderick joaca rolul de prostanac si de ratat. Si Shaloub, gangsterul cu fata de groaza este bine ales. Cameleonita Collette rapeste scenele în care apare, dar spectatorii ar putea fi ofensati de una din scenele de cruzie sfidatoare, dintr-un restaurant. O prezenta amuzanta este cea a lui Joan Cusack. Si daca mai este ceva bun de subliniat la film, ar fi chiar genericul de deschidere. Regizorul Jeff Nathanson a avut parte de un scenariu bun, cu întorsaturi, cu umor câteodata chiar prea subtil. Filmul vorbeste despre urmarirea unui vis, chiar si atunci când toate par a fi împotriva.

Datorita folosirii unor expresii vulgare si a unor scene de violenta, a unor scene deplasate, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=118