www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=115

The Clearing

Regia:Pieter Jan Brugge
Roluri principale:Robert Redford, Willem Dafoe
Durata:91
Producator:Fox Searchlight Pictures
Premiera în România:26.11.2004

Un bogat director general, priceput în arta negocierii în afaceri, este pus în situa?ia de a-oi negocia propria via?a în thriller-ul "Rapire de persoana" (Fox Searchlight). Robert Redford joaca rolul lui Wayne Hayes, un milionar care oi-a construit, pornind de la zero, o afacere foarte de succes în domeniul închirierii de maoini, pe care a vândut-o cu un profit considerabil. Însa drumul sau catre visul american a fost marcat de caderi în via?a sa personala, incluzând un mariaj tensionat cu so?ia sa, Eileen (Helen Mirren), oi o rela?ie extraconjugala.

Willem Dafoe este în film Arnold Mack, apar?inând clasei muncitoare oi ramas recent oomer, care îl rapeote pe Wayne amenin?ându-l cu pistolul. Mack îi dezvaluie lui Wayne ca a fost angajat de persoane neidentificate pentru a-l rapi oi a-l duce într-un refugiu îndepartat oi izolat. De-a lungul drumului, Wayne îoi foloseote puterea de convingere în fa?a lui Mack, care nu pare sa se simta prea bine în rolul de rapitor.

Între timp, Eileen experimenteaza un sentiment similar de captivitate, când agen?ii FBI pun stapânire pe casa ei oi încep sa îi cerceteze via?a privata, în timp ce încearca cu frenezie sa ob?ina eliberarea so?ului ei. Ac?iunea penduleaza între cele doua fire ale poveotii, men?inând un val de mister oi incertitudine cu privire la cronologie oi la timpul scurs în fiecare dintre cele doua piste paralele.

Deoi "Rapire de persoana" are toate caracteristicile unui film conven?ional despre rapire, pe masura ce ac?iunea înainteaza devine clar faptul ca povestea este de fapt o autopsie a unui mariaj aflat în descompunere. Mare parte a filmului con?ine scene în care rapitorul oi ostatecul merg prin padure, dialogurile lor devenind mai profunde pe masura ce Wayne începe sa îoi analizeze alegerile pe care le-a facut în via?a oi sa deplânga pierderile emo?ionale suferite. În mod similar, rapirea o determina pe Eileen sa faca un inventar al rela?iei lor. Auto-analiza pe care fiecare o face se împleteote în scena dureroasa de final a filmului. Undeva, pe drumul spre succes, au pierdut din vedere ceea ce conta cu adevarat: iubirea lor unul pentru celalalt.

Datorita unor scene scurte de violen?a oi limbajului uneori necizelat oi vulgar, Biroul pentru Film al Conferin?ei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adul?i. Asocia?ia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restric?ionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=115