www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=115

The Clearing

Regia:Pieter Jan Brugge
Roluri principale:Robert Redford, Willem Dafoe
Durata:91
Producator:Fox Searchlight Pictures
Premiera în România:26.11.2004

Un bogat director general, priceput în arta negocierii în afaceri, este pus în situatia de a-si negocia propria viata în thriller-ul "Rapire de persoana" (Fox Searchlight). Robert Redford joaca rolul lui Wayne Hayes, un milionar care si-a construit, pornind de la zero, o afacere foarte de succes în domeniul închirierii de masini, pe care a vândut-o cu un profit considerabil. Însa drumul sau catre visul american a fost marcat de caderi în viata sa personala, incluzând un mariaj tensionat cu sotia sa, Eileen (Helen Mirren), si o relatie extraconjugala.

Willem Dafoe este în film Arnold Mack, apartinând clasei muncitoare si ramas recent somer, care îl rapeste pe Wayne amenintându-l cu pistolul. Mack îi dezvaluie lui Wayne ca a fost angajat de persoane neidentificate pentru a-l rapi si a-l duce într-un refugiu îndepartat si izolat. De-a lungul drumului, Wayne îsi foloseste puterea de convingere în fata lui Mack, care nu pare sa se simta prea bine în rolul de rapitor.

Între timp, Eileen experimenteaza un sentiment similar de captivitate, când agentii FBI pun stapânire pe casa ei si încep sa îi cerceteze viata privata, în timp ce încearca cu frenezie sa obtina eliberarea sotului ei. Actiunea penduleaza între cele doua fire ale povestii, mentinând un val de mister si incertitudine cu privire la cronologie si la timpul scurs în fiecare dintre cele doua piste paralele.

Desi "Rapire de persoana" are toate caracteristicile unui film conventional despre rapire, pe masura ce actiunea înainteaza devine clar faptul ca povestea este de fapt o autopsie a unui mariaj aflat în descompunere. Mare parte a filmului contine scene în care rapitorul si ostatecul merg prin padure, dialogurile lor devenind mai profunde pe masura ce Wayne începe sa îsi analizeze alegerile pe care le-a facut în viata si sa deplânga pierderile emotionale suferite. În mod similar, rapirea o determina pe Eileen sa faca un inventar al relatiei lor. Auto-analiza pe care fiecare o face se împleteste în scena dureroasa de final a filmului. Undeva, pe drumul spre succes, au pierdut din vedere ceea ce conta cu adevarat: iubirea lor unul pentru celalalt.

Datorita unor scene scurte de violenta si limbajului uneori necizelat si vulgar, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=115