www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=113

Roluri principale:Charlize Theron, Kevin Bacon
Gen:Thriller
Durata:105
Producator:Propaganda Films
Premiera în România:26.11.2004
Sit oficial:-

"24 de ore" (Columbia) este o mostra de unde pot ajunge thriller-ele cu rapiri când ajung la dimensiuni ridicole. Nu întâmplator filmul nu a fost oferit criticilor înainte de lansare (este vorba de lansarea oficiala, în SUA, în 2002), caci altfel posibila audienta ar fi fost avertizata. Personajul central este Kevin Bacon, în rolul lui Joe, care si-a dezvoltat un scenariu mârsav: rapeste copii de la parintii bolnavi, ajutat de sotia sa, Cheryl (Courtney Love), si de varul sau servil (Pruitt Taylor Vince). Joe o terorizeaza pe mama si abuzeaza de ea, amenintând ca îsi va suna varul pentru a ucide copilul. Planul sau merge ca uns: deja a efectuat patru rapiri, a primit patru recompense, iar parintii nici macar dupa nu au avut curajul sa raporteze incidentele la FBI, lasând calea deschisa spre alte victime.

Joe da de necazuri atunci când o ia pe micuta Abby (Dakota Fanning), care este grav bolnava de astm si ar putea muri oricând daca nu este tratata cu atentie. Varul a sechestrat-o pe fetita într-o cabana, fara medicamente, în timp ce Joe se pregateste sa mearga sa îsi faca de cap cu mama acesteia, frumoasa asistenta medicala Karen (Charlize Theron), iar Cheryl tine pistolul la tâmpla tatalui lui Abby, medic (Stuart Townsend) de profesie, cerându-i o jumatate de milion de dolari. Conditia firava a lui Abby îi face pe parinti sa reactioneze în extrem. În loc sa fie abuzata, mama pune mâna pe bisturiu si îi ameninta lui Joe partea din trup care îi este cea mai draga. Tatal o dezarmeaza pe Cheryl si îi da o injectie care o poate omorî în câteva minute daca nu spune unde este ascunsa Abby. Si chiar si fata, de sase ani, actioneaza, si, pacalindu-si rapitorul, fuge în padure cu celularul acestuia.

Rapitorii se lupta evident sa recâstige controlul asupra situatiei. Dar povestea nu pare nicicum plauzibila, iar actorii nu reusesc sa convinga, Courtney Love fiind prima în topul esecurilor. Pentru a mai aduce un element surpriza în film, aflam pe parcurs ca rapitorii aveau un motiv personal pentru a o rapi pe fetita medicului, dar elementul este introdus cu un ritm care în final face sa dispara orice impact emotional. În final ajungi indiferent la manipularile emotionale din film, iar apogeul filmului nu mai impresioneaza.

Datorita unor scene de violenta, amenintarilor constante, unei scene cu implicatii sexuale si limbajului prea dur, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu R - adica acces restrictionat.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=113