www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=112

Regia:Brad Bird
Roluri principale:Samuel L. Jackson, Holly Hunter, Craig T. Nelson
Gen:Aventuri, Animatie, Comedie
Durata:115
Producator:Walt Disney Pictures, Pixar Animation Studios
Premiera în România:26.11.2004

Un clan unit de super-eroi învata ca cea mai fantastica putere dintre toate este cea a iubirii ce exista într-o familie, în filmul "Incredibilii" (Disney), o aventura animata care, desi distractiva în mare parte, nu reuseste sa fie chiar incredibila. Regizat de Brad Bird, filmul este realizat în colaborare cu Pixar, cei care au dat deja megahituri precum "Toy Story", "Monsters Inc." si "În cautarea lui Nemo". Desi mai slabut decât precedentele, filmul are suficient impuls de la Pixar sa urce în box-office.

Povestea îl are în centrul pe herculeanul tata de familie Bob Parr aka Mr. Incredible (voce Craig T. Nelson), un luptator mascat împotriva crimei, care, alaturi de alungibila sa sotie, Helen aka Elastigirl (voce Holly Hunter), îsi pune în cui haina de erou dupa ce niste legi criminale l-au fortat sa se retraga. Bob si Helen se retrag printr-un program de protectie a martorilor, ajungând într-o suburbie cu cei trei copii ai lor: fiul super-rapid Dash (voce Spencer Fox), fiica introvertita Violet (voiced by Sarah Vowell), care poate deveni invizibila si care se poate înconjura de un câmp de forta impenetrabil; si micutul Jack Jack, care nu si-a descoperit înca super-fortele.

Bob devine agent de asigurari. Helen se bucura sa fie "obisnuita", dar lui Bob îi lipseste agitatia fostei cariere. Îsi aminteste de zilele bune cu prietenul sau Lucius Best aka Frozone (voce Samuel L. Jackson), retras si el: acum singura lor lupta este cu plictiseala. Totul revine la viata când Bob primeste din nou o misiune, la care, de voie de nevoie, ajunge sa ia parte toata familia. Vizual, "Incredibilii" este un frenetic tur de forta, dar nu chiar de calibrul lui "În cautarea lui Nemo". Dar prin aceasta filmul nu este mai putin uimitor. Animatiile realizate pe calculator, cu tehnologii de ultima ora, sunt impresionante: fluide si pline de viata. Povestii filmului îi pare a lipsi suflul ultimelor productii Pixar. Scenariul ramâne însa cu surprize si atragator pentru copii, în timp ce parintii vor gusta dialogurile cu substrat, ce ating adeseori teme prea profunde pentru un film pentru copii.

Mesajul final al filmului este ca nu ai nevoie de costum pentru a fi un super-erou, îndemnându-i pe micii spectatori sa gaseasca în ei forta, inclusiv cea de a refuza sentimentul de auto-multumire. Bob se plânge la un moment dat: "Tot timpul se gasesc noi forme de celebrare a mediocritatii". Din fericire acest film nu face asta.

Datorita unor scene de actiune cu violente, inclusiv împuscaturi, si unor teme mature tratate în film, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP - adica se recomanda acordul parintilor.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=112