www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=110

Regia:Paul W.S. Anderson
Roluri principale:Raoul Bova, Sanaa Lathan
Gen:Actiune, Aventuri, SF
Durata:101
Producator:Davis Entertainment
Premiera în România:12.11.2004

Fanilor filmelor de groaza le-a placut întotdeauna o lupta buna între monstri. La galeria de astfel de filme, în care se întâlnesc creaturi din filme anterioare diferite, se adauga "Alien vs. Predator" (20th Century Fox), în care apar doua populare personaje SF. În film, o echipa de oameni de stiinta si mercenari (între care Sanaa Lathan si Raoul Bova) este angajata de un industrias miliardar, Charles Bishop Weyland (Lance Henriksen, care a aparut si în continuarea din 1986 a lui "Alien"), pentru a explora o misterioasa piramida straveche, care a fost descoperita îngropata sub calota de gheata a Antarcticii.

În constructia piramidei se împletesc elemente ale culturilor aztece, egiptene si cambogiene, iar nivelul tehnologic avansat arata ca este opera unor fiinte extraterestre, ce îsi exercita influenta de mii de ani asupra acelor locuri. De fapt, membrii expeditiei se trezesc ca sunt momeala vie într-o batalie între doua specii extraterestre: Alienii si Predatorii, care îsi disputa suprematia în galaxie. Oricare dintre ei ar câstiga, omenirea va pierde.

Evolutia celor doua filme care au inspirat Alien vs. Predator este urmatoarea: în 1979 a parut Alien, în regia lui Ridley Scott, considerat o opera originala în domeniul SF. Au urmat "Aliens: Misiune de pedeapsa" (1986), regizat de James Cameron; "Alien 3: Planeta condamnatilor" (1992), în regia lui David Fincher; si "Alien: Renasterea" (1997), regizat de Jean-Pierre Jeunet, în toate patru filmele Sigourney Weaver având rolul principal. Prima parte din "Predator" aparea în 1987, cu o creatura extraterestra care se putea face invizibila, în regia lui John McTiernan, cu Arnold Schwarzenegger în rolul principal; iar Predator 2, din 1990, l-a avut ca regizor pe Stephen Hopkins, iar în rolul principal pe Danny Glover.

Regizat de Paul W.S. Anderson, filmul "Alien vs. Predator" are câteva momente bune, dar în cea mai mare parte este lipsit de substanta sau stil, cavalcada de efecte speciale dezgustatoare umbrind suspansul real. Poate ca ideea fantastica: "care dintre cele doua specii este mai tare" va atrage audienta obisnuita cu jocurile video, pentru a avea succes.

Datorita actiunii violente, limbajului vulgar, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=110