www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=108

Regia:Joseph Ruben
Roluri principale:Julianne Moore, Dominic West
Gen:Actiune, Drama, SF, Thriller
Durata:91
Producator:Revolution Studios
Premiera în România:05.11.2004

Regizat de Joseph Ruben, thriller-ul "The Forgotten" (Obsesie misterioasa) (Revolution Studios) asigura 90 minute destul de captivante de suspans, prezentând povestea unei mame careia, dupa ce i-a murit fiul, i se spune ca baiatul nu a existat vreodata. Julianne Moore este Telly Paretta, o mama îndoliata care si-a pierdut fiul într-un accident de avion în urma cu mai bine de un an. Acum, sub îndrumarea unui psihiatru, Dr. Jack Munce (Gary Sinise), ea încearca sa se vindece de obsesia pe care o are fata de amintirea fiului ei, ce se manifesta prin faptul ca priveste la nesfârsit fotografii vechi si îi mângâie jucariile.

Treptat, însa, tot ceea ce îi amintea de baiat începe sa dispara. Din pretuitele fotografii de familie, de exemplu, lipseste acum în mod misterios imaginea lui, si Munce împreuna cu sotul ei, Jim (Anthony Edwards), îi spun ca baiatul nu a existat niciodata, nu a fost decât o iluzie a ei. Disperata, Telly îl cauta pe fostul jucator de hockey Ash Correll (Dominic West), tatal altei victimei a accidentului, pe care îl cunoaste putin de pe vremea când, spune ea, copiii lor se jucau împreuna. Ash, acum un alcoolic, nu îsi aduce aminte de Telly si chiar neaga faptul ca ar fi avut o fiica. El cheama politia, dupa ce Telly rupe tapetul de pe peretele unei camere din apartamentul sau, scotând la iveala desene facute de un copil.

Atunci când femeia este luata de politie, însa, Ash îsi aduce aminte deodata de fiica sa, si o ajuta pe Telly sa fuga de politie si de agentii federali care, din anumite motive, sunt implicati acum si ei în prinderea sa. Cei doi încep o investigatie - cu agentii federali pe urmele lor - pentru a dezlega misterul faptului ca toti par sa fi pierdut amintirile legate de existenta copiilor. Între timp, Munce, hotarât si el sa o gaseasca pe Telly, îl convinge pe un detectiv de politie (Alfre Woodard) - care crede ca ar putea fi un oarecare adevar în afirmatiile lui Telly ca a avut un copil - sa îl tina si pe el la curent.

Moore da ce are mai bun reusind sa redea iubirea înflacarata a unei mame. Pentru un thriller, violenta este pastrata la un minim admirabil. Nu exista deloc scene cu caracter sexual. Chiar si atunci când Telly si Ash trebuie sa se ascunda în diferite hoteluri, realizatorii filmului evita cliseul ca cei doi sa se îndragosteasca unul de altul, si îi arata dormind în mod cast în paturi separate. Daca exista vreo atractie fizica, ea este atenuata de faptul ca scopul lor principal este sa descopere cine se joaca cu amintirile lor, si ce s-a întâmplat cu adevarat cu copiii.

Datorita limbajului grosolan si vulgar, si câtorva scene intens socante, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-III - adica pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=108