www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=103

Regia:Irwin Winkler
Roluri principale:Ashley Judd, Kevin Kline
Gen:Drama, Muzical
Durata:125
Producator:United Artists
Premiera în România:22.10.2004

Kevin Kline si Ashley Judd joaca rolurile principale în "De-Lovely" ("De-Lovely - Povestea lui Cole Porter) (MGM), un film muzical despre viata compozitorului Cole Porter. Ultima ecranizare a vietii acestuia, "Night and day", din 1946, cu Cary Grant si Alexis Smith în rolurile compozitorului si al sotiei sale Linda, evita sa prezinte neobisnuita casatorie de convenienta a cuplului - Cole manifesta atractie fata de barbati. Astazi, povestea lui Porter este mai deschis prezentata.

Filmul începe cu un Porter în vârsta, privind înapoi la trecutul sau, cu ajutorul unui personaj ceresc numit "Gabe" (Jonathan Pryce), si astfel se deruleaza în fata ochilor nostri viata compozitorului. El o întâlneste pe bogata Linda în Paris, si îi marturiseste lipsa lui generala de interes în femei, dar Linda - care încearca sa îsi revina dupa un mariaj abuziv - este bucuroasa sa îl accepte potrivit propriilor lui termeni. Ei încheaga o relatie apropiata, iubitoare, si Linda se face ca nu vede atunci când Porter calca pe alaturi. Aventurile lui Porter nu sunt prezentate foarte explicit.

Povestea lor devine tragica: Linda pierde o sarcina, are o infectie grava la plamâni, fiul prietenilor lor apropiati - Gerald si Sara Murphy - moare de tuberculoza, si picioarele lui Porter sunt strivite într-un accident de calarie. Din acest moment, film devine destul de sumbru, si ritmul încetineste. Atractia lui Porter fata de barbati este prezentata ca aducând cuplului multa durere si regret. În final, filmul lauda relatia de iubire de-a lungul anilor care supravietuieste greselilor lui Porter.

Datorita relatiei maritale neconventionale, a promiscuitatii sugerate si a continutului sexual, Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul L - adica limitat, respectiv film problematic chiar si pentru adulti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=103