www.profamilia.ro /meditatii.asp?rozariu=20
 
 MEDITA?II 

Medita?ii la misterele Rozariului
achizitionare: 04.10.2004

Inapoi la cuprins Misterele de slava

Încoronarea Mariei ca Regina în cer

Ultimul mister pe care îl contemplam în rugaciunea Rozariului este cel care aduce rezultat deplin în opera de mântuire a lui Cristos, Fiul lui Dumnezeu, facând ca creatura sa sa fie pe deplin conforma cu ceea ce Dumnezeu a voit când a creat lumea. Prefacerea de la Liturgia Sfintilor - folosind un moto al Sfântului Augustin - aduce multumire Domnului pentru ceea ce au facut Sfintii, spunând: "încoronând meritele lor încoronezi darurile tale, o Doamne". Asa si pentru Fecioara Maria, Mama lui Cristos. Dumnezeu a ales-o pentru a fi Mama Fiului în umanitatea sa, si de aceea Dumnezeu i-a dat darul de a fi "plina de har", nascuta fara pacat, Neprihanita zamislire. Fiecare "Bucura-te Marie" ne aminteste ca sfintenia vine de la Dumnezeu ca de la un izvor nesecat de har.

Sfânta Fecioara Maria ar putea spune ceea ce scria Sfântul Paul: "pentru mine a trai înseamna Cristos" (Fil. 1,21), si spunând al sau "fiat" Îngerului Gabriel în ziua Bunei Vestiri, ea facea pe deplin vointa lui Dumnezeu. În Magnificat, Maria recunoaste ca totul vine de la Dumnezeu: "Lucruri mari a facut în mine cel Atotputernic si Sfânt e numele lui" (Lc. 1,49); asadar, la încoronarea sa, dupa ce si-a îndeplinit misiunea aici pe pamânt, Maria arata în aceasta stare de slava ca, într-adevar, "cel Atotputernic a facut lucruri mari" în ea.

În aceasta slava, Sfânta Fecioara Maria este pentru noi icoana propriei noastre vocatii de discipoli ai lui Cristos Fiul sau. În Ea vedem împlinirea planului de mântuire al lui Dumnezeu pentru omenire, pentru fiecare dintre noi. De aceea, de-a lungul secolelor, Biserica invoca acest mister de izbânda a vointei lui Dumnezeu "precum în cer asa si pe pamânt" (Mt. 6, 10) - mai întâi în Preasfânta Fecioara Maria, si apoi în noi la sfârsitul timpurilor. Apocalipsa Apostolului Ioan - care a fost atât de aproape de Maria pentru a o primi ca mama de la însusi Isus când murea pe Cruce - ne propune sa contemplam "un semn mare" care "îsi facu aparitia pe cer: o Femeie, îmbracata în soare, cu luna sub picioarele ei, iar pe cap cu o cununa de douasprezece stele" (Apoc. 12, 1). Este vorba de Fecioara Maria, Mama unui "fiu, un baiat, care va trebui sa pastoreasca popoarele toate cu un toiag de fier" (Apoc. 12, 5); dar si Biserica este ca o mama, care genereaza fii ai lui Dumnezeu prin intermediul botezului, caci si Biserica este slavita în ceruri la sfârsitul veacurilor: "si au vazut coborându-se din cer, de la Dumnezeu, Cetatea Sfânta, Ierusalimul nou, gatita ca o mireasa pentru sotul ei" (Apoc. 21, 2). Aceasta dubla însemnatate a Mariei si a Bisericii este bine ilustrata de titlul "Maica Bisericii" - în traditia orientala "Acoperamântul Maicii Domnului" - cu care este invocata Sfânta Fecioara Maria.

Asa si noi astazi, asemenea Sfântului Ioan, suntem alaturi de Maria în rugaciunea Rozariului, unde la ultimul mister de slava contemplam în Maria - si în Biserica - împlinirea vointei lui Dumnezeu la sfârsit, pentru a putea astazi sa raspundem cu generozitate acestei vointe dupa exemplul Mariei, plina de har, spunând si realizând pâna la sfârsit al sau "fiat".

Încoronând pe Maria în ceruri, Dumnezeu cel Întreit încoroneaza deja Biserica, careia Maria îi este nu numai membra cea mai sfânta, dar si Icoana vie.

IPS Jean-Claude Perisset, Bucuresti
Nuntiu Apostolic în România si Republica Moldova

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/meditatii.asp?rozariu=20
Vă rugăm să respectați drepturile de autor