www.profamilia.ro /intrebi.asp?id=61
 
 Tu întrebi 


 

Alina din Focoani întreaba:

Folosirea prezervativului este un pacat? Lesne iertator sau de moarte? Trebuie marturisit la spovada? Care este pozi?ia Bisericii Ortodoxe? Întreb pt. ca so?ul meu este ortodox! Mul?umesc!

Raspunde fr. Cornel Gabor sdb:

Draga Alina,

Î?i pot raspunde la întrebare privind lucrurile din perspectiva Bisericii Romano-Catolice, dar cred ca aceste afirma?ii nu sunt departe de gândirea Bisericii Ortodoxe, din care face parte so?ul tau.

Din moment ce o persoana este botezata, a devenit creotin, este chemat la cura?ie, se îmbraca în Cristos, modelul oricarei cura?ii. Virtutea cura?iei are trei forme: una a so?ilor; una a vaduvelor; una a fecioriei.

Oprindu-ne la prima forma, ce reprezinta cazul dumneavoastra, pot spune ca rela?ia sexuala conjugala este izvor de bucurie oi de placere. Prin unirea dintre so?i se realizeaza dubla finalitate a casatoriei: binele so?ilor oi transmiterea vie?ii; ele nu pot fi separate una de alta. Orice act matrimonial trebuie sa ramâna deschis spre transmiterea vie?ii; persoana umana nu poate rupe legatura indisolubila ale celor doua semnifica?ii ale actului conjugal: unire oi procreare; nu trebuie disociat actul sexual de actul procreator.

So?ii, pentru motive juste, pot voi sa distan?eze naoterile copiilor lor, dar trebuie exclus cu desavâroire egoismul, pentru a face loc dorin?ei unei paternita?i responsabile. Înfrânarea periodica, metodele de reglementare a naoterilor bazate pe autoobserva?ie oi recurgerea la perioadele nefertile sunt conforme cu criteriile moralita?ii.

Unii moralioti sunt de parere ca este licit folosirea prezervativului numai pentru so?ii ce risca sa fie contamina?i de o boala grava oi doar în perioadele nefertile (ex: Giordano Muraro); în aceste perioade, acest instrument nu este o bariera în fa?a procrearii, un anticoncep?ional, ci un instrument ce împiedica contagierea.

Diferit este cazul - dupa parerea lor - în care folosirea prezervativului este asemanator cu cea a unui anticoncep?ional. Într-adevar este în mod intrinsec rea orice ac?iune care oi-ar propune ca scop sau ca mijloc sa faca imposibil procrearea. Prin folosirea prezervativului sau a diferitelor metode anticoncep?ionale, gestul so?ilor nu este o dragoste ce se da oi se primeote în totalitate; e ca oi cum unul dintre ei ar spune: "Te primesc, dar nu deplin; vreau sa refuz puterea ta procreativa".

Pentru aceasta, împiedicarea actului procreativ este contrar poruncii a oasea a lui Dumnezeu, reprezinta un pacat de moarte; pentru a se mântui, persoana în cauza trebuie sa faca o spovada buna.

atim cu to?ii ca aceste lucruri pe care tocmai le-ai citit sunt opuse ideilor multor persoane, mass-media în general, dar privind totul astfel, din perspectiva creotina, cu avantajele sale (continuarea comuniunii cu Dumnezeu, a merge mai departe pe drumul sfin?eniei = mai bucurooi, a fi mai aproape de fericire, a trai o casnicie fericita, a da o buna educa?ie oi a fi un exemplu pentru copii oi tineri...) ne putem uni cu toate celelalte familii care traiesc bine acest pre?ios dar oi drumul va fi mult mai uoor. Niciodata Dumnezeu nu daruieote ceva, fara a ne pune la dispozi?ie posibilita?ile de a duce la bun sfâroit aspira?iile noastre cele mai profunde.

Ceea ce-?i tulbura sufletul, nu vine de la Dumnezeu (don Bosco).

Material folosit:

- Catehismul Bisericii Catolice n. 2337 o. a.

- Familia Cristiana N.3/2/2001 pg. 11 teologul Giordano Muraro

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/intrebi.asp?id=61
Vă rugăm să respectați drepturile de autor